diumenge, 17 de febrer del 2013

Anem en bicicleta!


Aquest cap de setmana hem estat intentant ensenyar al Rodri a caminar al costat de la bicicleta.

La Lluna és un crac i ara tenim ganes que el Rodri n’aprengui per a poder anar tots junts en bicicleta.

Anar en bicicleta agrada molt als gossos perquè la bicicleta s’adapta més a la velocitat “de creuer” dels gossos, que és un trot que nosaltres, a peu, difícilment aconseguim.

No és fàcil, perquè el gos ha d’aprendre a anar al costat sense creuar-se per davant de la bicicleta ni desviar-se, sense parar-se a olorar ni fer pipi, sense fer cas dels altres gossos... Si no, podria desequilibrar el ciclista i fer-lo caure. Poca broma!!

De moment ho està fent molt bé.

Dissabte vàrem fer una passejada mes curteta i avui l’hem feta més llarga. Aquí teniu fotos de dissabte.



Jo porto el gos a l’esquerra i amb la corretja a la mà. Sento que així tinc més control del gos.
  
Com que anant en bicicleta tenim les mans ocupades, jo crec que és molt important ensenyar al gos algunes paraules clau. Jo faig servir les indicacions típiques que faig quan caminem com ara “a poc a poc”, “quiet”, “anem”, ”creuem” i algunes de més concretes, com “girem, girem” perquè el gos entengui que canviem de direcció i ens segueixi sense problemes.

Ah, i no m’oblido de felicitar-lo quan ho ha fet bé i d’anar-lo motivant quan va de costat i tranquil, és clar!!

Avui hem creuat un gos i aquí sí que el Rodri ha intentat acostar-se una mica massa i he hagut d’avisar-lo fort perquè m’ha fet trontollar una mica. Llavors sí que he fet servir un bon “No!” força contundent, també.

Ah, a mitja passejada els hem deixar córrer lliures una bona estona perquè poguéssin olorar, córrer, jugar i fer els pipis que volguéssin.



Amb una mica més d’entrenament estic segura que podrem fer unes bones passejades en bici sense problemes!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada